måndag 21 september 2009

Det är inte långt mellan Rättvik och Tällberg.

Två mil kanske, borde ta reda på det förstås, men jag höftar till.
Urban Bäckström från näringslivet berättade en liten sann historia från arbetsmarknaden idag i SVT:s morgonsoffa. Vad som sagts innan vet jag inte eftersom jag tittade lite av och till, men en kvinnlig facklig representant var också på plats. Och jag antar att det handlade om arbetslöshetskassan.
En småföretagare i Tällberg behövde rekrytera några nya medarbetare.
I Rättvik är det ont om jobb och den här företagare fick tag på några - jag tror via arbetsförmedlingen - som kunde passa och som varit utan jobb länge.
Men det blev nej! De som erbjöds arbete tyckte inte att det "lönade sig" om de skulle behöva resa varje dag!
Man tar sig för pannan! Och undrar hur många det är som tänker så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar