onsdag 22 juli 2009

Morgonprogrammen är det bästa som visas i TV både i 1:an och 4:an.

Tycker jag. Åtminstone nu under sommaren. Jag är innerligt trött på alla repriser. Morgonprogrammen verkar vara det enda som inte är just repriser. Och lika trist är det att Tom Barnaby och Miss Marple dammas av år efter år. Har just sovit ganska gott till den senare. Och igår var det Morden i Midsomer som verkade som sömnpiller.
Jamen stäng av då och strunta i att titta!
Ja, jag blir lika irriterad på mej själv som sitter där och glor! Varför jag över huvud taget tittar på dessa urtrista engelska produktioner är mej en gåta. Kanske för att jag i grunden är förtjust i engelska deckare - eller har varit i alla fall. Jodå, det är lite roliga miljöer - sömniga, lummiga, rosentyngda, idylliska byar, förtjusande små hus, mäktiga gods och spöklika slott etc. Men det är inte skäl nog att sitta där. Lat och oföretagsam kanske! Är det möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar