söndag 5 januari 2014

TTT

Om du inte minns vad TTT betyder så håller det fortfarande i sig:
Tungt
Tröttsamt
Trist
Man skulle gott kunna tro att Bogesundslandet tvärs över viken lättat för gott  och givit sig iväg mot ytterskärgården, eller rentav Åland. Under någon timme idag såg vi att det faktiskt fortfarande ligger kvar. Men strax var det borta igen i detta olidligt trista töcken.
Gör man motvilligt slag i saken, klär på sig och går ut så är det rätt skönt faktiskt. Milt. Stilla. Fuktigt. Riktigt Englandsväder som sägs ge så vacker och rosig hy. Kan tala om att det är inte bara att gå ut, man får minsann applicera både foundation och lite rouge för att någorlunda leva upp till engelsk ros. Och även efter den behandlingen är det knappast tal om något engelskt och daggfriskt. Rask promenad driver upp ytterligare och en något flammig blomstring.

Apropå foundation.
Vad är skillnaden mellan foundation och puderunderlag?
Eller är det precis samma sak?
Make up-världen är lite förvirrande. Jag hänger inte med.Förr visste jag mycket som jag inte vet idag. Men å andra sidan så fanns det inte så mycket olika skönhetsmedel när jag hängde med i svängarna och på effektivast möjliga sätt täckte över skavanker som ungdomsfinnar.

OMG - det är länge sedan.

Äldsta ungen fyller 50 om en dryg månad.
Hur har det gått till?
Att jag, unga människan, är mamma till en 50-åring! Och inte nog med det även till blivande 48-, 45-,och 43-åringar.
Maken är far till alla barnen. Samme Make.

Håhåjaja, jag blev lite trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar