torsdag 2 januari 2014

Nej, nu tror jag att jag går i ide.

Mörkt när vi vaknar, kolsvart
mörkt igen redan vid 15-tiden - lika kolsvart,
dessemellan gråaste grått.
TTT - Tungt. Tröttsamt. Trist.
Milt - javisst men samtidigt rätt rått. Jag fryser och det är verkligen ovanligt. Ända in i märgen. Går med kofta inomhus! Börjar inse att det är jobbigt att vara frusen. Grannar kom från kanarisk sol häromdagen, fräscha och pigga som bara den efter en vecka i värmen.
Nej inte gnälla! Var glad!
Mmmm - jag är glad men skulle vara ännu gladare om det kom lite snö och att solen visade sig lite mer. En och annan glimt mellan grå molnmassor räcker inte. Mitt på dagen när det kanske i alla fall är lite mindre grått ger vi oss ut att samla D-vitamin. Tyvärr känns det inte riktigt tillräckligt.
Men snälla nån - det här kan ju inte vara varken kul eller särskilt upplyftande att läsa. Ska skärpa mig.
Fixa en god soppa - det är 5:2-dag idag. Grönsaksbuljong med massor av purjolök, grovriven morot och krossade tomater står på menyn. Det blir en god och enkel soppa som värmer gott.
Har jag tur så piggar den också upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar