tisdag 19 november 2013

Trubbel med tekniken eller tekniskt trubbel?

Ja, inte vet jag men uppkopplad har jag inte varit.
Inte heller avkopplad.
Snarare tvärtom och dessutom fruktansvärt irriterad. Jag har svurit ve och förbannelse över leverantören som inte levererar det de ska. I mer än 14 dagar, det var då det trasslade till sig ordentligt..
Det är faktiskt lite besvärligt när man nu vant sig vid att dagligen kommunicera på olika sätt. Telefonen har inte funkat. Den fasta alltså. Och inte internet. Mobiltelefonen krånglar också eftersom vi har dålig täckning där jag bor. Kapaciteten har inte hängt med riktigt när området där jag bott i nio år har växt. Nu har jag i alla fall ett nytt modem och rauter som vi fått inkopplat ikväll - tack Ettan - och det är väldigt skönt att slippa ständiga meddelanden "ingen tillgänglighet" och du arbetar "off line". Hoppas nu att det funkar imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar