söndag 3 november 2013

DREAMS CAPE ÄR VÅR.

Inte hela hästen, men en tiondel.
Så himla kul. Känner mig i det närmaste euforisk,Ettan och Tvåan likaså, och Maken är supernöjd. Vi firar med ett glas vitt utan bubblor - det huset förmår denna hittills mörkgrå och fuktiga Alla själars dag*, som i detta ögonblick känns väldigt ljus och skimrande. Att bli med rikshäst i början av året var stort och spännande. Att äga en tiondel sedan någon timme tillbaka är större.
Vilken grej i urtrista november!
Den absolut bästa novemberbörjan jag varit med om - och du som känner Eternellen VET att jag passerat VÄLDIGT MÅNGA NOVEMBER.
OMG! Min sjuttiosjunde!!!!!
Att vara hästägare - en av dem - till Dreams Cape är en lycka. Som att - nej det slår inte att få barn men är likställigt med hund.
Jag kanske borde odla morötter i pallkragen nästa sommar.

*I DN:s korsord i torsdags var en av nycklarna.............men vad heter dagen efter Alla Helgons Dag. Det blev - om jag nu löst rätt "Alla själars dag" och som jag tycker är bra mycket bättre än Alla Helgons. Är lite misstänksam när det gäller helgon men själar är vi ju allihopa, eller....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar