tisdag 5 november 2013

Tre 2-kilos mjölpåsar lättare.

Som ett fjun så lätt är jag inte, men det känns.
Sex kilo ¨låter inte så mycket. Men tre mjölpåsar på 2 kilo!!! Det är rätt tungt.
Och det känns väldigt bra. Promenadtakten har alltid varit rask, men nu har den ökat ytterligare - ja, jag mäter på en liten app som heter footsteps - och det är bra inte minst med tanke på att dagliga ganska långa promenader är den enda motion jag håller igång för tillfället. Och det gillar Signe, svarta daghunden.
Jag har prövat 5:2 sedan i slutet av augusti. Smällfet har jag aldrig varit men lätt överviktigt och med BMI väldigt nära "övervikt". 5:2-resan har varit lätt att genomföra, mycket enklare än andra kurer jag prövat på - och snabbt tröttnat på av en eller annan orsak.
Har plockat fram en GANT-kjol - ett av de få "märkesplagg"" jag äger - den har varit alldeles för trång och nu sitter den perfekt. Även om jag unnar Röda Korsets Kupan bra och snygga kläder så är jag lite glad för att jag hängde in den i min egen garderob igen. Stolek 40 för katten, det är något att vara glad för. Och mindre behöver jag inte bli. Tycker jag.    

2 kommentarer: