måndag 29 juli 2013

Gräsänkeblues - utan rim och reson och Ramelsk esprit.

Det är måndagmiddag.
Mitt huvud känns inte särskilt tungt.
Min man har rest till Norrland - ska vandra i tre dar
Han for i lördags morse och jag kände mig så fri.
Och döttrar två  "tog hand om mig" då - och det var jättebra.
Men nu är det så lagom kul.
Jag är dålig på att vara själv.
Städar, ruzzlar, vallar hunden, pratar med hunden, har dragkamp med hunden,
läser tidning och bok, kollar lite tv, simmar, klipper bort vissna blommor, sopar vissna blommor......
och kollar facebook
och nu ska jag trösta mig med en Morbergburgare
och innan dess ta ett glas rose,
alldeles själv
Måtte det vara något bra på tv ikväll - men det gäller att inte hoppas för mycket.
Nej, vad var det jag trodde, inget som lockar.....
Ååååååå vad det är synd om mig. Käre Jan come back to me.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar