söndag 11 mars 2012

Ny vecka men redan inrutad.

Inte trodde jag, att jag som numera varken är ung och yrkesverksam, mamma till uppväxande barn och med ansvar för flytet på hemmaplan, dotter till åldrande föräldrar och åldrande svärmor skulle ha en full kalender varje dag.
Nej, inte full, men faktum är att varje dag är jag upptagen av något eller några saker, precis varenda dag.
Egentligen är det fantastiskt, väldigt roligt och stimulerande, men fortfarande är tillvaron inrutad! Vi har många saker att ta hänsyn till när något annat dyker upp.
På tisdag? Nej då kan jag inte för då har jag träning på förmiddagen och sedan måste jag fräscha lite för jag har ett möte på eftermiddagen. Och så har vi teaterbiljetter på kvällen, Maken och jag.  
På onsdag kan jag, men inte förrän efter 14 någon gång för innan dess ska Maken.....han måste ha bilen då ....och det tar ju evigheter för mig om jag ska åka kommunalt ända dit...
På torsdag kan jag, det är min blanka dag .........nehej, då passar det inte dig.
Hur fanken gör vi då. Måndagen därpå kanske? Då kan jag....jaså, då är du på Kanarieöarna.... och är borta i 14 dagar. Och den 25 åker jag till Florens på fyra dagar.
Fredag mellan 12 och 14 sådär? Ja, det är helt OK. Jag hinner handla för gympan.
Känner du igen dig?
Igår slapp vi tänka över huvud taget, bara slappa - middag hos Trean som fyllde år i torsdags. Jättegott och väldigt trevligt Och lite melodifestival. Jag röstade "fel" förstås som vanligt. Och jag tar tillbaka lite om mina förutfattade åsikter om Torsten Flink. Tyvärr retar jag mig ibland på somliga, Torsten F är en av dem. Han är lite för mycket posör för min smak. Men han gjorde bra ifrån sig. Och jag ska försöka tänka om - i alla fall inte döma ut utan att ha sett eller hört - men det är ju lätt att säga. Måste leva upp till min tolerans - se tidigare inlägg.  
Idag - tidning i sängen med sista kaffeslurken från frukosten.
Solskenspromenad i välgörande vårvindar friska på en och en halv timme för att hämta bilen - nattparkerad hos Trean efter goda maten och drycken.
Lunchmiddag: snabbgravad lax - skiva några lättinade portionslaxfiléer tunnt. Strö över 2 tsk flingsalt och lika mycket socker, mycket hackad till och häll över ett par msk olivolja. Låt stå en timme ungefär. Ät och njut. Idag hade vi skivade avocador  och tärnade apelsiner till, överströdda med lite flingsalt och svartpeppar. Gifte sig perfekt.
Läst följebloggar:
- Ettans promenad med Signe, kompis och kompishund på skön promenad på Bogesundslandet. Bra Ettan! Och såskönt att du är bättre i benen.
- Tapper svägerska med sjal om huvudet efter nyss genomgången cellgiftbehandling. Bra! Du fixar det här!
En skön och händelserik vecka önskar jag alla som flitigt besöker och läser Eternellen.
Våren är på väg - men som vanligt gör den väl då och då en liten paus i sin framfart.
Häng inte in vinterjackan för tidigt!      

1 kommentar:

  1. Nej, idag var jag ute och vinterjackan hängde med. Det snöade och blåste snålt, men nu tittar solen fram.
    kram

    SvaraRadera