torsdag 1 mars 2012

Lysande skribenter i Dagens Nyheter:

Dilsa Demirbag-Sten och Hanne Kjöller - alltid pålästa, raka,, modiga, tydliga,  tänker innan dom tycker och skriver - helt enkelt beundransvärda. DN är att gratulera!
I Go´kväll på SVT1 får en känd person varje vecka välja fyra gäster som hon/han gärna vill bjuda på middag.Jag skulle bjuda Dilsa och Hanne. De andra två tänkbara, det finns minsann många att välja på och mellan?
Elise Ottersen Jensen, Ingrid Segerstedt Wiberg, Dag Hammarskiöld, Lasse Bengtsson, Jan Eliason, Emil i Lönneberg, Astrid Lindgren förstås.
Ja det finns många! Vilka ska jag välja? Ska fundera vidare och återkommer i detta viktiga ärende.
Den sjätte vid bordet - ja, det är ju alltid kvällens programledare. I så fall vill jag backa och väljer Joakim Vogel. Kom tillbaka för en kväll!

P.S. Hans Rosling förstås måste vara med bland "tänkbara".. Hur kunde jag glömma honom? Så här dan efter ser jag dessutom att jag bara har svenskar som kandidater kring mitt tänkta bord. Men det gör väl inget - alla dom här är jättebra och superintressanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar