fredag 23 mars 2012

Isen på väg bort!

Jaha, här skulle ligga en bild på isen som är kvar och vattnet som tar över. Jag tog den för några timmar sedan.  Isen krymper och krymper till förmån för vattnet. Härliga tider, säger en som faktiskt gillar vintern också. Men ändå, det är skönt när den närmar sig slutet.
Ser du nån bild? Inte jag. Vad sjutton har hänt? Och jag som åker bort på söndag. Hoppas Ettan hinner hit och hjälpa till. Den här bilden är aktuell idag och inte i morgon. Det är ju idag det händer. Skit också. Eller SHIT! Det låter ju lite finare. Så nu får jag trösta mig med god middag.
Vi ska lammentrecote, hade några små bitar i frysen som lagom räcker till tre. Lammentrecoten är en  fantastisk bit på lammet har jag upptäckt. Så saftig och mör. Marinera ett par timmar - ja hitta själv på nåt gott.- bryn den sedan i stekpannan och låt den gå i 150 graders ugnsvärme i sådär 15 minuter (om du gillar rosa men stannat). Och låt den sedan vila en 10 minuter innan du skär upp.
PS just idag har jag marinerat med salt, peppar, gotländsk lammkrydda och lite citronsaft. Blandad sallad och ugnsbakade tomater som tillbehör.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar