måndag 4 juli 2011

Ibland händer det något!

Man vet inte varför eller varför just nu, precis idag. Idag hände det. Kanske beroende på det gråa och svala vädret. Jag greps av stor verksamhetslust och tog från arla morgonstunden tag i det ena projektet efter det andra. Det rör sig om hus- och hemprojekt som borde ha fixats för länge sedan, genomordentlig dammsugning och lätt shamponering av vardagsrumsmattan, dusch av krukväxter, paneltorkning, storstädning i kombinerade arbets- och gästrummet och röjning i pappershögar. Där har jag en bokhylla kvar att röja i, men det får bli i morgon - om städlusten slår till i ytterligare en dag. Och den förfärligt trassliga sladdhärvan runt datorn - jag blir galen av att se den men kan inte förmå mig. Jag varken vill eller vågar. Tänk om jag sabbar alltihop. Maken då? Ja, han är inte mycket att ha när det gäller sladd och kabel. Om möjligt sämre än jag. Dessutom störs han inte ett dugg av oredan, han SER det inte. Så jag får vänta till någon av mig närstående ungdomar - om man nu kan kalla 40-plusare ungdomar - erbjuder sig att hjälpa sin sorgligt teknik- och sladdobegåvade mamma att reda ut eländet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar