måndag 4 juli 2011

Badtemperaturen växlar.

Och växlar snabbt som sjutton efter ett dygns nordlig frånlandsvind.
I lördags - alltså i förrgår - var det 24 grader i vattnet, och idag bara 12! Ja, du läste rätt TOLV grader. Jag kollade termometern först när jag stigit upp ur böljan i morse, annars vete katten om jag hoppat i. Nåja klättrat i då om det ska vara så noga. Friskt var det. Väldigt friskt och jag känner mig snudd på lite vikingsk. Någon simtur var det inte tal om. Sju raska tag ut och sju ännu raskare tillbaka till bryggan. Inte kändes det direkt fel heller att dra av sig baddräkten, svepa badrocken om sig och gå upp och dricka te.
Nu ska jag förresten passa på att gratulera alla som heter
Ulrika och Ulla.
Det är vår dag idag. Bjöd mig själv på kaffe på sängen - innan badet - Maken sov sött. Men det gjorde inte så mycket, jag hade underhållande sällskap av Håkan Nesser.
God mat har vi minsann ätit i helgen. Enormt god.
Ettan gick på semester i fredags och startade den med att bjuda på finfina färska räkor, rosa skumpa och sommarens hittills godaste jordgubbar. Sååååå söööööta och smakrika. Stort tack!
Dagen efter hade Tvåan födelsedagskalas. Vilken buffé!!!!! Grillade pilgrimsmusslor och sparris, jätteräkor i het sås, fritterade risbollar med saffran, lammrostbiff, jättefina bigarråer, yoghurtmousse. Rosa skumpa och rosévin. Stort tack!

1 kommentar: