onsdag 1 september 2010

Det är ingen ordning på Pigge.


Han har tydligen inte bestämt sig för om han ska bo hos oss under trädgårdshyllan eller hos någon annan. Men jag VILL att han ska slå sig ner här. Har bjudit på kattmat. Och pannkakor.
Kattmaten föll Pigge i smaken. Däremot inte pannkakorna som flera goda grannar rekommenderat. Igelkottar älskar pannkakor sa dom, men tydligen inte Pigge.
Nu har han inte varit "hemma" sedan i förrgår och jag är lite nervös för att något hänt honom. Känns nästan som på den tiden jag var tonårsmamma och barnen var försenade. Då visste man inte att mobiltelefoner 10 år senare skulle vara var mans egendom. Hade med nöd och näppe hört talas om att de fanns. Man gick där och vankade och tittade i fönster och hittade på en massa förskräckliga saker som kunde ha hänt. Nej, riktigt så eländigt är det inte med Pigge, men jag går och kollar lite då och då, ligger på knä för det är inte alldeles lätt att se under hyllan. Ingen Pigge. Städat åt honom har jag också gjort. Och en burk kattmat i lyxklass - present till Pigge från dotter A ligger på lut. Så måtte det inte hänt honom något. Och måtte han komma tillbaka. Han har onekligen satt lite krydda på tillvaron och vi - ja maken är också lite förtjust i Pigge - kände oss så UTVALDA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar