måndag 13 september 2010

Val på morgonen, val på middagen, val på kvällen!

Val i teve, val i radio, val i dagstidningar, val på löpsedlar, flygblad med "kryssa för mig"........
Attack hit och attack dit.
Alla går till attack!!!! (väl använt och i det närmaste utslitet ord i all mediarapportering).
Kryddar med kraftiga snytingar, ofta ganska orättvisa. Särskilt partiet, som det inte går så bra för, har ett favorituttryck som nästan blivit ett mantra: Du LJUGER! Alla ljuger. Alla andra, men inte vi. Det är vi och bara vi som står sanning och rent spel.
Att delta i valarbetet bakom kulisserna är ändå lite kul måste jag erkänna. Min insats är hittills mycket blygsam - är ju för sjutton nybörjare som partimedlem och inte särskilt kunnig. Kulminerar på söndag när jag har tre pass som valsedelutdelare.
Och apropå valet!
Ska bänka mig framför teven om en timme och se Elfte timmen. Så avsågat som detta "satirprogram" blivit måste jag se vad SVT använder mina licenspengar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar