söndag 28 februari 2010

Sicken vecka!

Var det inte ett teveprogram som hette så? Eller minns jag fel?
Veckan som gått har varit hektisk. Möten hit och dit: årsmöten i Folkpartiet och Röda Korset,
möte i bostadsrättsföreningen, arbetsmöte i gruppen bostäder för äldre. Nu gäller det att hålla pappren isär och komma ihåg vad man sagt och gjort i olika sammanhang. Det är ingen ordning på mina papper, allt ligger i små spridda högar. Jag letar och letar - måste skaffa pärmar! Och om några timmar ska jag på äldremöte igen!
Kallt har det varit. Ordentligt kallt. Och mer snö har dråsat ner. Men plötsligt är det plusgrader och jättesnöhögarna håller på att förvandlas till vatten, mängder av vatten, sandblandat och smutsbrunt. Jag ser mig själv klampandes omkring i gummistövlar i veckor framöver. Snart är det vita och vackra ett minne blott. Och sandstranden i Fujeira som jag trampade för dryga tre veckor sedan känns oändligt avlägsen.
Vårkänslorna saknas ännu så länge. Däremot fick jag en smärre chock när mitt kök en dag badade i sol, och då....... Dags att torka skåpluckor! Bland annat!
Hektiska veckan - som i sig var trevlig och givande - avslutades på allra bästa sätt. I fredags - fantastisk middag hos kära vänner på Södermalm. Och igår - lördag - lika fantastiskt gott och trevligt hos kära vänner på Gärdet. Stort tack till båda paren - om ni nu läser det här. Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas: det är underbart att ha vänner, jag är så glad för att ni finns och vill vara med mig.
Och nu har jag precis kommenterat Rådslag 2010 för Röda Korset - en sorts enkät eller vad man nu ska kalla det. Lite mindre kul eftersom det handlar om Bengt Westerbergs åtaganden och ersättningen för dessa som styrelseordförande i RK. Medlemmarna i varje krets ska säga vad de tycker. Och jag håller på Bengt W. Faktiskt gör jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar