måndag 15 februari 2010

Så skulle aldrig Elisabet ha sagt!

Lite nyfiken som jag är slog jag på TV4 i några minuter för att se om Carolina Gynning ersatt Elisabet Höglund i Förkväll som det stått på löpen de sista dagarna.
Jodå, hon satt där i soffan tillsammans med Karin da Silva och gästen Carl-Jan Granqvist.
Jag var inte med från början men kom precis in när Karin frågade Carl-Jan om han är bisexuell, som det antyds i en memoarbok.
C-J Granqvist säger något fint om att "alla relationer är unika". Han berättar också att han citerat maken till Vita Sackville West - den engelska författarinnan och trädgårdsentusiasten som anlagt Sissinghurst Gardens - när han fick veta att hustru Vita förälskat sig i Virginia Wolf.
"Alla relationer är unika", C-J Granqvist utvecklade citatet elegant och personligt.
Och då!!! klämmer flickan som ersatt Elisabet Höglund i med:
"Ja, inte tror då jag att min pojkvän skulle bli så glad om jag kom hem och berättade att jag blivit kär i Karin....!"
Känsligt, intelligent och proffsigt, eller hur?
Så skulle aldrig Elisabet Höglund ha sagt.
Och C-J satt kvar! Ja givetvis, han är ju både artig och älskvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar