lördag 13 februari 2010

Bravo Luuk och Lindström.

På spåret har jag alltid älskat - nej gillat väldigt bra - och jag är stormförtjust i Christian Luuk och Fredrik Lindström. Fredrik har jag varit svag för i många år ända sedan han började med sina underhållande och intressanta språkprogram. Och så glad jag blir när jag kan gissa vart vi är på väg. Igår både Orsa och Sala, hej och hå vad bra. Sedan kunde jag inte ett enda dugg varken om Orsa eller Sala, men det är en helt annan sak.

Går pengarna till Haiti eller....?

Innan På spåret började hade Rapport ett inslag om Röda Korset. Personal på "min" kupa intervjuades. Det är minst sagt trist och upprörande. Vi är i blåsväder ska jag säga - inte Kupan precis, men organisationen Röda Korset; kommunikationsdirektörens svindleri, Bengt Westerbergs höga arvode som styrelseordförande, en mycket välavlönad generalsekreterare och nu senast rektorn för sjuksköterskeskolan som också får en miljonlön. Och dåligt rykte vad kostar det? Inte kan det kännas särskilt kul att gå ut och skramla med bössa märkt Röda Korset idag - klart alla undrar - vart tar pengarna vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar