söndag 12 december 2010

Tack dotter A - jag blir så glad för dina kommentarer.

Så fortsätt gärna med det. Och välkomna alla andra som läser Eternellen ibland.

Verkligheten klappar på porten!

Svårt att koncentrera sig - har suttit och läst många sidor i en bok utan minsta koll på vad jag läst - och just den här boken är verkligen inte särskilt komplicerad - men jag har inte kunnat koppla bort det som hände igår kväll. På öppen gata i Stockholm. Vi visste ingenting förrän vi öppnade DN i morse.
Det känns så fjärran och obegripligt. Här satt vi och åt middag, pratade, skrattade och skålade med kära och nära vänner. Och så SMÄLLER DET.
Två gånger inne i Stockholm! Utan att man har en aning.
Så otroligt, osannolikt, overkligt och så fjärran.
Naturligtvis är jag inte så naiv att jag tror "sånt händer inte här" - så otrolig, osannolik, overklig och fjärran är inte verkligheten. Vi vet, vi är i den men är ändå så fullständigt oförberedda på hemskheterna när dom händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar