fredag 31 december 2010

Det låg ett skimmer över Gustavs dagar.....

Vem som skrev det kommer jag inte ihåg, eventuellt en något senare levnadstecknare av Gustav III. Och hur skimrande hans dagar egentligen var ska inte avgöras här och nu eftersom kompetens därom saknas.
Däremot kan jag verkligen se låga solens guldskimmer över en vitblå smötäckt vik. Så vackert.
Gå ut och fotografera då! Visa upp hur fint det är!
Tyvärr - min kamera har inte de finesser som krävs för att föreviga så här strålande ögonblick. Ett annat tyvärr; jag sitter fortfarande i pyjamasen.
Jodå Luther, jag vet; det är sent men så himla skönt. Vi har ätit frukost, läst tidningen vars sidor fylls av planerade terroristförsök i Danmark, men jag har varken duschat eller borstat tänderna. Och Luther, jag brukar ju stiga upp tidigt - om nu det är en kvalifikation.
Inte bara elände i mediavärlden: jag har lyssnat på många kloka ord, enkelt formulerade av intressanta gäster på TV4:s morgonprogram. Här några - kanske inte exakt på ordet citerade, hör bara:
"Var inte bitter, gå inte omkring och gräm dig - se till att ha roligt i det enda liv du har."
"Ingen männsiska är så ensam som hon tror att hon är."
"Vi måste ha balans mellan den man verkligen är och den man skulle vilja vara."
"Är du den du är? Eller är du den som du tror att andra tycker att du ska vara."
"Var sparsam med nyårslöftena, du blir bara besviken på dig själv om du inte kan hålla dem."
Tänkvärt eller hur, så här på årets sista dag.
Gott Nytt År till alla besökare - och snälla, hjälp mig passera 5000 besök innan dagen är slut.
Eternellen
PS Eternellskt nyårslöfte - försöka bli av med fläskfilén som hänger över byxkanten.
OBS! Jag sa "försöka".

1 kommentar:

  1. Här kommer ett besök och en önskan om Ett Gott Nytt År! Hälsa broderskapet.
    kram

    SvaraRadera