måndag 9 november 2009

Ibland har man tur!

Älvsjö. Söndagsförmiddag.
Det är mässor på gång, mat- hälso- och båtmässa. Tillsammans med goda vännerna G och V besökte vi maten. Av rara flickor, som representerade Allt om mat, fick vi gratislotter. Man kunde vinna en matkasse från Kung Markatta eller en påse knäckebröd. Dragning klockan 11.00. Klockan var 10.50 så vi stannade kvar. Inte särskilt hoppfulla eftersom vi verkligen hör till dem som ALDRIG vinner. Det enda jag minns att jag någonsin vunnit är en burk Stintans messmör på höstmarknad i Strängnäs för säkert 60 år sedan. Eftersom jag inte tyckte om messmör blev jag inte särskilt glad. Mormor fick den, minns jag. Hon ville alltid ha messmör på frukostmackan.
Men man ska aldrig säga aldrig.
Markattan på röd lott gick oss förbi, men sedan!
Maken hade en blå och vann Vilmas brödpåse på 95.
Sedan var det dags för grön - och då vann jag en Vilma på 49.
Härligt knaprigt och gott.

1 kommentar: