lördag 2 maj 2009

Och i morgon bitti åker vi till Florens.

Tidigt bär det av från Täby. Alltid lika härligt att komma till Italien, Toscana och Florens. Framförallt att träffa Malin och hennes Freddy.
LITE svårt att lämna vitsippsbackarna och nyutspruckna träd. Men vi ska ju bara vara borta i fyra dagar.
Tänk, jag såg gullvivor igår.
Naturligtvis var det en dam som raskt plockade - nej repade - av dem. Hon hade ett litet barnbarn med sej så jag sa ingenting, men hade god lust. Det kommer väl flera. Men de allra första kunde väl gott få stå och glädja flera.
Däremot försåg jag mej med nässlor som nu ligger förvällda i frysen. Och nässlor är det mycket gott om.
Resväskan är laddad med leverpastej, kaviar, saltlakrits och böcker.
Idag 134 läsare på bloggen - tackar!
Få se om jag är tillräckligt ball och uppsöker ett internetcafé där jag kan avlägga Florensrapport. Men det är jag nog inte.
By the way - är det sådana här kortisar som kallas att twittra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar