onsdag 13 maj 2009

Aktuellt just nu - kommentarer (eller vad det nu är).

Äldrevård - ja, inte vet jag, men inte kan det vara någon höjdare att bli riktigt gammal, sjuk, kanske dement och helt beroende av andra. Och helt på andras villkor. FÖRVARING! Inget jag längtar efter.

Schlagerfinal. Nej Eurovision song contest heter det ju. Couldn´t care less, men Malena Ernman är BRA!!!!! En strålande och mångsidig artist. Rolig och sympatisk dessutom.

EU-val i juni - det är klart att jag ska rösta. Gör det du också! Se till att alla förhandsmätningar om lågt valdeltagande kommer på skam. Folkpartiets Marit Paulsen är min favorit, hon behövs. Hon gillar EU men är inte okritisk. Kritisk till max och direkt emot EU är socialdemokraternas Marita Ulvskog - att ge henne en tung post och en hög lön känns definitivt fel. Hon tillhör ju ständigt motarbetarna....och det är väl inte speciellt trovärdigt. Ska man jobba i EU bör man åtminstone känna några sympatier.

Konst - ja, den blir konstigare och konstigare. Liknar mer och mer Kejsarens nya kläder - jag erkänner att jag varken ser eller förstår det konstnärliga varken i nerklottrade T-banevagnar eller fejkade självmordsförsök på Västerbron och omhändertagande av psykpatienter. Nu har jag inte varit på Konstfacks utställning men som konstnärligt inlägg.... Nja! Inte heller ser jag konstnärlig storhet i en skokartong med några glödlampor - för att bara ta ett exempel på de många "konstverk" som jag sett på senare år. Och som tagits på fullt allvar.

Påven - kan man hitta någon mer världsfrånvänd?

Slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar