torsdag 23 maj 2013

Tillbaka igen

efter en liten paus, ingen planerad precis, det har bara blivit så. Lite småjäktad sådär, rastlös, helt enkelt inte haft varken ro eller lust att slå mig ner vid tangenterna. Och vad har jag gjort då? I stort sett ingenting ordentligt, bara hattat omkring med än det ena än det andra, jo föralldel jag har varit på några möte och en så kallad hearing om framtidens äldre - det du, framtidens äldre som bara blir äldre och äldre -, läst två luntor socialnämndspapper, motionerat med och utan hund, plockat blommor, städat lite här och lite där, röjt på altanen, planterat lavendel, varit på tippen, tänkt på en massa saker som borde göras, suttit och solat när molntapparna skingrat sig, läst, ruzzlat.... Ingenting ordentligt. Inget jag påbörjat är färdigt. Och jag ringer inte de där samtalen som jag borde, eller tycker att jag borde.
Och det där var väl inget kul att läsa om.
Apropå framtidens äldre. Ja, dit tror jag att varken du eller jag räknas. Vi är är nuets äldre, som har fördröjt behov av vård och flytta till äldreboende. För framtidens äldre blir det ytterligare några års fördröjning. I stort sett var det en ganska intressant eftermiddag och hade varit ännu bättre om presentatörerna varit mindre statistikförtjusta och visat färre power point-bilder med kurvor och stapeldiagram. Tre av dem borde ta en titt på Hans Roslund - en av mina idoler som du vet - och låta sig inspireras. De mannen kan trollbinda vilken statistikhatare som helst.
Nu ska jag visa en maskros, som jag fotograferade häromdagen. Jag skulle vilja veta hur många maskrosor som statistiskt sett blommar längs en hundra meter lång vägren i maj.            

Nej, det blev ingen bild, fick en fråga som jag inte begrep när jag skulle överföra maskrosen. Ska kontakta min helpdesk.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar