tisdag 30 april 2013

Valborgsmässoafton.

1 april ena dagen och Valborg den andra, så känns det. April har flugit iväg lika snabbt som alla de andra månaderna detta år. Och förra med. Kallt är det. Inte lika blåsigt som igår när jag tror att Värtans vågor gjorde höjdrekord, fräsande mörkgrå med skummande toppar. Blåsippor och vitsippor låg ut med marken och höll krampaktigt fast sina nyutslagna kronblad.
Gråmulen morgon, så vad gör man. Slår på teven för att glo bort en stund. Och vilken tur! Tidigare i år missade jag på grund av något viktigare tre storfavoriter som var gäster hos Malou en och samma morgon - paret Marie Göransson/Jan Malmsjö och därefter Cecilia Hagen. Där satt dom nu i repris denna sistaaprilmorgon i soffan alla tre. Så glad jag blev! Tre intressanta, roliga  människor med stark utstrålning som pratar om sina liv. Vilken höjdarmorgon.
Fyran är hemma och hälsar på, och det är också en höjdare får jag säga. Även om vi skyepar ganska flitigt så är det ändå inte samma sak som att ses på riktigt. Hon är ett av skälen till att jag inte bloggat särskilt flitigt på sistone plus att tusen andra saker som jag åtagit mig och måste fixa råkade skocka ihop sig, sånt som tar tid och kräver en massa tankar för och emot och fram och tillbaka - ja, du vet hur det kan vara, seniorlivet är inte helt utslätat och harmoniskt - tack och lov för det. Och vardagslivet ska ju också fungera såväl som guldkanterna man ska hinna med. Planering, planering, planering. Tycker att jag är bra på det, men även solen har fläckar. Och jag är inte heller så tvärsäker som förut på att allt ordnar sig, tror inte att jag hinner till exempel, men det gör jag ju. God hjälp av Fyran och Maken. Släktlunchen i söndags gick finfint, på söndag är det dags för nästa - och vad ska vi bjuda på då. Ja, det ger sig. Middagen idag bjuder Ettan på. Inga bekymmer för mig. I nästa vecka en dag är det Tvåan som rör i grytorna. Några utflykter på gång! Och så måste vi ju göra Stockholm en dag. Hoppas det blir lite varmare. Sköna maj välkommen till vår bygd igen! Med sol.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar