måndag 11 januari 2010

Att prova baddräkt i januari är ingen höjdare precis.

Man gör sina misstag. När badsäsongen var slut i september slängde jag mina gamla baddräkter eftersom dom var slitna och noppiga efter några säsongers flitigt badande. Och nu ska jag till solen på söndag. Utan baddräkt kan man ju inte vara. Jag gjorde ett tappert men misslyckat försök idag i en underklädesaffär i mitt närmaste stora köpcentrum. Lager på lager krängde jag av mig - ja det är ju kallt som sjutton. Vit som snön utanför står man där starkt belyst av en ilsken provrumslampa och drar på sig den enda baddräkten butiken kunde erbjuda - jo det fanns en bikini också men glöm det....
Och inte kunde jag ha baddräkten! Skit också! Så nu är det bara att åka till stan i morgon och gå i baddräktsaffär och hoppas på att dom har något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar