måndag 12 oktober 2009

Oranga jackan och handskarna på!

Igår kom den fram igen, min trogna vindtäta jacka med matelassérade fodret som jag praktiskt taget bor i från kallhöstens ankomst till vårvärmen är tillbaka. Idealsisk i alla väder. Eldigt färggrann. Maken har en knallgul jacka, så tillsammans är vi en riktig färgklick på våra promenader, syns på lång väg även när höstlöven prunkar som mest. Lite ovanligt för mig eftersom jag vanligtvis sprakar i piggt svart eller grått.
Näst sista Bondens marknad i lördags, köpte najadlax, potatis, och världens underbaraste grönmögliga getost. Vilken smak! Vilken krämighet. Perfekt - tycker jag. Har köpt en bit varje gång jag varit där. Så nu plockar ostmakaren nästan fram en bit utan att jag behöver säga till. Jan hade lagat en härlig boeuf bourguignon (rätt stavat jag har slgit upp) så den delade vi med Charlotte, Anna och Johan. Nattregn. Ganska häftigt smatter under flera timmar. Men söndagen blev ändå rätt fin, inte solig men skön ändå. Härlig och lerig promenad med döttrar och hunden Signe i Nibble.
Idag var både DN och Svenskan fulla av julbordsannonser! Men det är klart, det gäller att vara ute i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar