lördag 17 oktober 2009

Jag som aldrig fryser - fryser.

Är det åldern som slagit till? Cirkulationen är kanske inte på topp längre. Ja, det får tiden utvisa. Bäst att pälsa på sig i alla fall. Och jag kan ju glädjas åt nya jättesnygga vinterkappan - ett second hand-fynd som jag är väldigt glad för. Jag ser fram emot att ha den på mig.
Duktig lördagsmorgon.
Avfrostat frysen - väntar 19 kilo lamm som ska få plats.
Skriver till Bosch om vår spis och och ställt en, som jag tycker, konkret och bra fråga:
Hur länge anser Bosch att emaljen runt spishällen ska hålla - utan att bubbla sig och spricka - vid normal användning och rengöring.
Det ska bli spännande att höra vad de tycker!
Egentligen tror jag att vi - ja, jag kan ju bara tala för mig själv - alldeles för sällan påtalar fel och brister. Erkänner att jag är urusel och har lovat mig själv att bli bättre på det. Få se om jag lyckas, jag är lite dålig på löften till mig själv. Och lite feg när det gäller att ta itu vissa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar