måndag 14 oktober 2013

Litteraturknaprande svägerskan hade två Munro i bokhyllan.

Och jag hade en.
Som jag nu läser om.
Tyvärr en ganska småstilt pocket. Men det får gå, det gör absolut ingenting att det tar lite tid. Bråttom har jag inte. Jo, ibland, fast inte när det gäller böcker numera. Hanne Kjöller läste jag på ett kick förstås. Tack vare ganska stor stil och glest mellan raderna. Intressant. Verkligen. Hon är duktig Hanne - jag vet att jag sagt det förut - och nu skakar hon om journalistkåren med all rätt. Läs den!
Leif G W Perssons senaste ligger på nattygsbordet och väntar, den ska jag läsa efter Munros noveller. Hon är lättpackad och ska få följa med till London. Tänk, jag har läst den men minns ingenting. ABSOLUT INGENTING. Men jag läste den säkert på den tiden när jag drog på fort som attan för att hinna läsa så mycket som möjligt. Så himla dumt.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar