söndag 16 mars 2014

Solig söndagsmorgon

Visst är det soligt och vackert men minusgraden känns som ett bakslag och det var ju lätt som en plätt att vänja sig vid att våren startat extratidigt med koltrastsång i skymningen och ljuva vårblommor.. "Det blir säkert ett bakslag", sa vi. Men hoppades intensivt på att värmen skulle hålla i sig. Så kom bakslaget igår, snö på morgonen - som visserligen försvann snabbt - och präktig isande snålblåst.
Resan till varma trakter ser vi fram emot, resfebern har satt in och  jag packar i tankarna, ska skriva en lista. Nix jag ska inte packa särskilt många saker, men listan kan vara bra så att vi får med oss det vi verkligen behöver. Baddräkter till exempel och shorts, samt svala men mer "påklädda" plagg som inte visar så mycket ben och armar.
Nu till något helt annat.

Har du sett att det finns vaxbönor i frysdiskarna?

Trots överfulla diskar och hyllor i livsmedelsbutikerna så har jag saknat vaxbönor och undrat VARFÖR de bara finns under färsksäsongen. Jag älskar vaxbönor och odlade dem på den tiden vi hade trädgård. Och så har jag köpt färska och lagt i frysen. Jättebra i och för sig, men praktiskt att kunna köpa när man behöver. Och mina hemfrysta tog slut väldigt snabbt. Nu väntar jag bara på att det ska komma frysta bondbönor också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar